Avaleht
Uudised
Tutvustus
Liikmed
Sotsiaalsuhted
Seadusandlus
Kontakt
Koostööpartnerid
Autojuhi ametikoolitus

 

Akadeemia tee 20
12611 Tallinn

Telefon: 641 2511
Faks: 641 2523
al@autoettevoteteliit.ee

 

Avaleht

Olulisemad pealkirjad kirjutavas pressis

04.01.2018
- Kas teemaks laieneb sõiduautodele?, Äripäev
- Tekasutustasule eelnes mitu aastat tööd, Äripäev, Lauri Künnapuu
05.01.2018
- Viljandimaal hakatakse sõnnikust ja lägast autokütust tootma, Postimees, Lennart Ruuda
09.01.2018
- GoBus saigi Tartu liinilepingu, Äripäev, Kristjan Pruul
11.01.2018
- Kehtestate teemaksu, langetage aktsiise, Äripäev, juhtkiri
- ETöösturid kuulutavad eesti metsas välja eriolukorra, Postimees, Andres Reimer
13.01.2018
- Mitmed veofirmad nihverdavad teemaksust kõrvale, Postimees, Lennart Ruuda
14.01.2018
- Spikker Simsonile: mida Eesti ühistransport tegelikult vajab, Postimees, Oliver Kund
17.01.2018
- Kõige suuremad rikkused teenitakse tänapäeval tasuta asjadega, Eesti Ekspress, Guido Viik
19.01.2017
- Teemaks tahab sättimist, Äripäev, Rainer Rohtla
- Pakane aitab, kuid kahju on juba tehtud, Pärnu Postimees, Meelis Kalme, Martin Laine
20.01.2018
- Kuidas rakendada teemaksu?, Äripäev, Sven Pertens
21.01.2018
- Bussid siin enam ei käi, Postimees, Villu Päärt
25.01.2018
- Metsamehed otsivad lahendusi pinnase säästmiseks, Maaleht, Kristiina Viiron
26.01.2018
- Läti teeb Taxifyl elu kibedaks, Postimees, Aivar Pau
28.01.2018
- Fantoompeatuste probleemi pole suudetud lahendada mitme aasta jooksul, Postimees, Hanneli Rudi
29.01.2018
- Veofirmade juhid kritiseerivad teehooldajaid, Postimees, Sander Punamäe

01.12.2017
- Tartu ja Tallinna vahel mahuks vurama veelgi rohkem busse, Tartu Postimees, Kaspar Koort
13.12.2017
- Veokijuhti kostitati sõimuga, Postimees, Tiit Loim
14.12.2017
- Tasuta ühistransport on justkui lennukilt väetamine, Postimees, Kati Orru, Age Poom
20.12.2017
- Uberit tabas Euroopas valus tagasilöök, Äripäev, Inga Lill, Kristjan Pruul
21.12.2017
- Muudame maakonnaliinide 18 miljonit sõitu tasust priiks, EPL, Kadri Simson
- Simson ei suuda segi kord veenda, et tema transpordiplaan pole raiskamine, EPL, Villu Zirnask
01.11.2017
- Maanteeamet rajab suure hurraaga ohtlikuvõitu ohutussaari, Postimees, Aivar Pau
- Ülereguleeritud liikluskorraldus paneb bussijuhid vanduma, Maaleht, Rein Raudvere
03.10.2017
- Eesti bussijuhid on Soomest ringiga tagasi, Postimees, Siiri Liiva
04.112017
- Uberi ja Taxify juhid rikuvad teadlikult uut seadust, Ärileht, Reet Pärgma
07.11.2017
- Mille taga viibib maakonnaliinide tasuta transport, Õhtuleht, Kristjan Väli
- Bussihangete kord peab muutuma, Äripäev, Andres Puskar
09.11.2017
- Vedajad: Euroopa Komisjoni plaanid on Eestile diskrimineerivad, Postimees, Aivar Pau
12.11.2017
- Postid tapjateel, Õhtuleht, Laur Uudam
14.11.2017
- Tasuta bussikaos, Postimees, Hannes Luts
- Taxify otsib kindlustustega diili, Äripäev, Kristjan Pruul
15.11.2017
- Riiklik heldus: tasuta bussisõit laieneb ka 20 kaugliinile, Postimees, Hanneli Rudi
- Tasuta bussisõit võtab jabura ulatuse, Postimees, Hanneli Rudi
16.11.2017
- Simsoni bussiplaanil napib tuge, Postimees, Oliver Kund, Joosep Vähk
- Näiliselt tasuta bussiga libedale jääle, Õhtuleht, juhtkiri
21.11.2017
- Hõre bussiliiklus sunnib tööinimest poes aega surnuks lööma, Postimees, Arved Breidaks, Lauri Habakuk
- Otsustusõigus oli üksnes poliitmiraaz, Postimees, Oliver Kund, Tiina Kaukvere
22.11.2017
- Tasuta bussisõit tekitab vastakaid arvamusi, Postimees, Arved Breidaks, Tiit Loim
- Firmaautode lühike lõpp, Äripäev
28.11.2017
- Simsoni bussiplaan ei kannata statistikat, Postimees, Oliver Kund
- Minister Simson jooksis tasuta ühistransporti kaitstes lati alt läbi, EPL, Villu Zirnask



 




































 

Tere tulemast Autoettevõtete Liidu kodulehele!   AL on sõitjate- ja kaubaveoteenuseid pakkuvate transpordiettevõtete kutsealaliit. loe täpsemalt 
Tule liikmeks!



Erialaliidud pöördusid teekasutustasu
järelevalve asjus siseministri poole
19.02.2018


Transpordi valdkonna erialaliidud Autoettevõtete Liit, Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotasiatsioon ja Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon pöördusid siseminister Andres Anvelti poole teekasutustasude järelevalve küsimuses.

Pöördumise tingis asjaolu, et teekasutustasude järelevalvekohustus lasub Politsei- ja Piirivalveametil, kuid sellele kohustusele pole kuni käesoleva ajani piisavalt tähelepanu pööratud. On avalik saladus, et EL sisepiiridel kontrollitakse ainult Eesti vedajaid, sest väidetavalt on järelevelvet teostavatele ametnikele antud soovitus võimalike probleemide tekkimise tõttu välisvedajaid mitte kontrollida. Politsei- ja Piirivalveameti major Kalmer Tikerpe põhjendusel on küsimus selles, et välisriigist sisenejad ei saa piiripunktis sularahas maksu tasuda ja sageli pole kuulnudki võimalusest seda interneti vahendusel teha.

Veondussektorile teeb kõige enam muret Eesti ja välisriikide vedajate ebavõrdne kohtlemine, millega luuakse konkurentsieelised välisriikide vedajatele, kellel on võimalus teekasutustasu maksmata kasutada riigi maanteid. Võimalikule probleemile juhiti tähelepanu juba teekasutustasu väljatöötamise ja rakendamise käigus, viidates lahenduste puudumisele EL sisepiiridel.
Eesti on ainus riik Euroopas, kus teise riigi vedaja võib rahulikult jätta määratud trahvi tasumata ja edasi tegutseda. Eesti vedajate selline käitumine üheski teises riigis ei ole mõeldav. Vastavalt statistikale on aastatel 2013-2014 jäetud Poola vedajatele määratud trahvideest tasumata üle 80% ja Leedu ning Läti vedajatel üle 50%.

Erialaliidud märgivad oma pöördumises, et lähtuda tuleb  võrdse kohtlemise printsiibist ja lahendada EL sisepiiri ületavate välisvedajate üle teostatava järelevalve küsimus. Seaduste kehtestamisel ei ole mõtet, kuid nende täitmine märkimisväärses osas ei ole tagatud. Veondussektori soov on, et Eestis oleks tagatud võrdne konkurents ja kõigile ühetaoliselt kehtiv trahvipoliitika.

Ootamatu talv
07.02.2018

Me tavatseme võrrelda Eestit põhjamaadega. Ometigi tundub aeg ajalt et lõunamaadele omane käitumisviis sobib meile rohkem.  Kuidas muidu seletada, et jaanuarikuiste talveilmadega muutuvad meie teed ootamatult libedaks, sajab lund ja tuikab. Viimaste aastate ilmaolud on muutunud kiiresti, mis nõuab ka teehooldust vastavalt muutunud oludele. Ennekõike hooldust, mis ennetaks libeduse tekkimist. Ilmastiku kiired muutused aga ei tähenda seda , teehooldajatel otsekui  puuduksid kogemused kiireks tegutsemiseks talvistes oludes. On kaks võimalust, kas teehooluduse eest vastutajad on unustanud meie geograafilise asendi ja kiired ilmamuutused, või on ametkondades üha enam maad võtmas hoolimatus.

Edasi loe siit